Det kan räcka med ett ord, en handling eller en lärdom.
Föreläsning: Alla har en historia att berätta. Det här är min.
Stämningen i rummet förändras, plötsligt reser sig en av personerna upp och lämnar rummet. Jag förstod ingenting? Var det något jag sa? Blir det ingen affär nu?
Följ med på en intressant resa som bygger på mina erfarenheter och upplevelser om entreprenörskapet, drivkrafter, försäljning, att göra affärer i andra kulturer långt utanför trygghetszonen, om unika och spännande personligheter och hur man kan bemöta dessa.
Föreläsningen riktar sig till er som söker inspiration, nya insikter och konkreta verktyg i ambitionen att utveckla företaget och era medarbetare.
Föreläsning: Försäljningskultur kommer inte av sig själv
Man kan nå långt med talang – men för att nå sin fulla potential behöver man, precis som framgångsrika idrottare, upprätta tydliga mål samt träna mer, bättre och smartare än konkurrenterna.
Ett strukturerat sätt att arbeta med försäljning leder alltid till bättre affärer. Det gäller på den svenska- såväl som på den internationella marknaden. Det är konkurrensen och sättet man gör affärer på, som skiljer sig från land till land. Skillnaden mellan att få affären och att förlora den är hårfin. Det som avgör det hela är hur skicklig du är i rollen som affärsman eller affärskvinna och hur mycket du tagit reda på om din ”motståndare”.
Föreläsningen ger kunskaper om hur man utvecklar och strukturerar sin försäljningsprocess samt också skapar en starkare säljkultur i företaget. Upplägget på föreläsningarna baseras på just ert företags möjligheter och utmaningar.
Föreläsning: Hur anpassar och förbereder man sitt företag för tillväxt?
Vad utmärker ett tillväxtföretag, hur skiljer sig ett ”vanligt företag” från ett tillväxtföretag, vilka kriterier styr och varför upplever många att det alltid är kaos när man arbetar i tillväxt. Kan man verkligen förebygga otur?
Denna inspirationsföreläsning handlar om att öka insikter och därmed förståelsen för varför saker och ting sker samt hur man från ledning till medarbetare kan förbereda sig för att förbättra den interna servicen samt frigöra resurser för den externa servicen. Era kunder!
Föreläsningarna anpassas efter era syften, behov och önskemål.
Bokning, offert eller funderingar maila alt ring 070 334 47 03
Peter Karlstén CEO Gate 88